Yes! Jag tog på mig att börja breda ut Principles. Jag ska också lägga upp noteringarna kring vår första tanke av Core. Något som jag funderar på att man skulle kunna säga istället för “Core team” är att kalla det för “Service team”, funktionerna vi pratade om som behövdes i början var ju mycket kring att ta emot feedback (förslag på förbättringar, problem som uppstår) samt att försöka hålla kommunikationen klar och användabar. Att använda support eller service ha inte samma klang av att bestämma men kan fortfarande innehålla de funktionerna. Vad tror ni om detta?
En annan lite meta reflektion som jag har med mig efter att ha smält dagarna lite är att det känns som att vi börjar väldigt mkt med funktionen kring lärande, kommunikation, kontaktyta och skapande av kartor. I det känns det som att beslutsfattande in kommer att vara en så stor central del till en början, och kanske görs det bäst som att denna större sammanslutning och sammankopplande väv, Food Shift, inte försöker vara för operativ eller drivande. Man kan ju skapa projektgrupper som innehåller (iaf just nu) typ alla som är involverade för att skapa verksamheter eller vad som men att det kanske är bra att göra det som ett separat projekt i så fall. Så att lärandeytan får lov att vara så öppen och inbjudande som möjligt.
Jag tänker också att vi skulle kanske vilja kartlägga andra personer och organsiationer som vi vill ska ta del av Food Shift och samskapa det med oss. vilka dimensioner det ska vara på de kartorna blir spännande att utforska. Kan man kartlägga olika sätt att kartlägga kanske? 
Tänkte också bara flika in att vi har åtminstonde 4-5 bra leads på saker att göra redan nu:
Podcast
Bloggande (med lärande resor genom våra länksamlignar bland annat)
Fysisk un-conference
Hackathon vatten
Spegelsal för idéer - vi ger varandra input på projekt
Bryta ny mark - göra samlade utforskninar kring nya områden
En annan reflektion som slår mig är att vi pratade ganska mkt i termer om att skapa en ny kultur. kanske bättre utrryckt så vill vi odla en ny kultur. I det så är hur man gör saker lite viktigt som vad man gör. Vi pratade också om tankar kring att vi har haft en bild av att det finns en kultur och en “counter-culture” medan vad vi kanske behöver göra nu är att skapa många olika diversifierade kulturer som kan interagera och lära av varandras uttryck. Samtidigt som vi gärna får låna och testa metoder och aktiviteter som andra har utformat, så bidrar vi nog väldigt mkt till helheten med att själva leta efter nya sätt som vi inte vet om de kommer vara fruktsamma eller inte.
Sen bara ett tack igen för att ni som var där kom, @kristofer, @marcus och Tonje. Himla fint att få lära känna er mer och få utforska tillsammans! Nästa gång, mer biljard!